torsdag 5 februari 2015

547 dagar

Igår var det exakt 547 dagar kvar till min 40-års dag. Femhundrasjuttiofyra dagar!
Min tanke med denna blogg är att under denna tid utmana mig till att gå ner i vikt till min stora bemärkelse dag.
Jag har alltså 574 dagar på mig, med andra ord 18 månader, eller 82 veckor. Om jag går mer 500g/0,5 kg per vecka så kan jag gå ner hela 41 kilo. En väldig massa kilo! Om jag går ner så mycket är inte det viktigaste även om det skulle vara alldeles underbart!

Jag vägde in mig igår och vågen visade då 109,6 kg. En alldeles för hög vikt i relation till min längd. Mitt BMI är 41.4. Sjukt högt!

Men detta ska jag under denna tiden ändra på. Med bättre mat och minst 30 minuters träning varje dag.
Under vägen ska jag sätta upp olika delmål och några saker att jobba mot är två lopp som jag skulle vilja springa. Dels Vårruset men även ett nytt lopp som jag upptäckte idag - the color run i Stockholm och i Lund.
Mer om loppet kan ni läsa här:
http://thecolorrun.se

564 kan kännas som en lång tid men tiden går alldeles för fort och jag har en lång väg att vandra. Jag tänker därför ta en dag i taget och fokuserar på det. Tanken på all vikt jag behöver gå ner är alldeles för övermäktigt, så jag tänkte bara väga mig en gång i månaden. Försöka i allafall även om det kommer vara lockande att kliva upp på den både nu och då.

Som sagt, en dag i taget!

Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar