måndag 9 februari 2015

543 dagar

Varför äter jag godis när det ändå inte smakar gott? Det ger absolut ingen njutning utan jag bara mölar i mig godiset utan vidare eftertanke eller direkt sug. Varför är jag så dum och faller för föga och köper godis? Idag köpte jag en centerrulle med mintsmak, åt upp halva ganska fort utan större njutning eller behag. Varför?!
Vad är det jag vill döva med detta ständiga godisätande? Det är något jag behöver fundera på under denna resa!
Löser jag inte den gåtan kommer detta aldrig att genomföra och vikten kommer vara den samma om inte ännu högre!
Jag behöver lära mig varför jag gör som jag gör men även lära mig att bryta mönstret och byta ut godiset mot något annat. En annan sorts tröst eller belöning, beroende på situation.

Jag måste. Måste!

Kram Karin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar